Monday, July 26, 2010

Pahlawan Islam Kontemporari...

Jika kamu (pada perang Uhud) mendapat luka, maka sesungguhnya kaum (kafir) itupun (pada perang Badar) mendapat luka yang serupa. Dan masa (kejayaan dan kehancuran) itu kami pergilirkan antara manusia (agar mereka mendapat pengajaran); dan supaya Allah membezakan orang-orang yang beriman (dengan orang-orang kafir) supaya sebahagian kamu dijadikan-Nya (gugur sebagai Syuhada). Dan Allah tidak menyukai orang-orang yang zalim.. (SURAH AL-IMRAN: 140)
Kali insan ini hendak melakarkan satu hal yang amat berguna bagi mereka yang memahami akan kewujudanya sejak berzaman lagi. Tajuk entry kali berkaitan satu buah buku yang insan ini sedang baca mengenai pahlawan islam kontemporari iaitu pahlawan yang hampir sezaman dgn kita walaupun ketika itu kita mungkin belum lahir. Tetapi mereka ini mempunyai semangat juang hampir sama seperti zaman kegemilang pada Zaman Nabi Muhammad SAW.
Jika diteliti buku yang insan ini belum habis baca lagi :), sebenarnya terlalu banyak pengorbanan yang telah dilakukan..jap lagi sambung..heheh

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komentar anda.