Tuesday, July 13, 2010

Membaranya Gaza..

Apabila berlaku serangan Israel kpd bukan penduduk Palestin, dunia seperti baru tersedar akan keganasan yang dilakukan Israel..Kemarahan tersebut memakan beberapa hari sahaja...kemudian kembali manusia didunia senyum dan ketawa semula, dan seperti terlupa apa yang telah menimpa umat kita yang terlibat dalam serangan tersebut.

Tapi yang paling sedih, ada segelintir pihak yang mengambil kesempatan terhadap kejadian tersebut. Mereka ini menyambut mangsa serangan seperti seorang wira,padahal mereka ini tiada langsung tiada usaha signifikan yang telah dilakukan..apa yang mereka telah buat seolah-olah mereka yang mengambil kesempatan telah melakukan pengorbanan besar sedangkan hanya publisiti yang mereka impikan. Apabila saya melihat siaran tersebut, mengapa begitu tidak bijak mereka ini menilai sesuatu demi menjaga kepentingan diri sendiri, amat sedih sekali..

Sedarlah umat islam semangat yang membara untuk melepaskan gaza dari cengkaman israel zionis perlu konsisten setiap bukan hanya tahi-tahi ayam..ini kerana palisten memiliki sejarahnya tersendiri dan merupakan kiblat pertama umat islam.. Jika ini tidak dilaksanakan sia-sia sahaja usaha yang telah dilakukan NGO-NGO yang telah bertaruhkan nyawa untuk menghantar barang keperluan kesana yang mana hasrat mereka tidak kesampaian..

Oleh itu mari kita sama menyemarakan obor semangat untuk kebebasan gaza. Semoga Allah Memberkati usaha kita..Insyallah..

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komentar anda.