Saturday, November 6, 2010

Tunjukkan Islam itu Indah...


Masih terdapat lagi umat Islam yang malu untuk mempamerkan agama Islam yang mereka pegang.. Hakikatnya Islam itu untuk dipamerkan dan ditunjukkan kepada orang bukan Islam betapa indahnya Islam..dan bukan indah atas nama sahaja.

Islam sangat menekankan soal ibadat..ada ibadat yang perlu kita pamerkan contoh, Fardhu Haji, solat lima waktu, Zakat..semua ini kita kena tunjukkan, tapi ada yang beranggapan ditakuti akan mendatangkan sifat riak.. ini lah tanda syaitan sedang menghasut dan menggoda kita.. jika ini terjadi abaikan sahaja, istiqamah laksanakanya..insya Allah sifat itu akan beransur hilang..biarlah apa orang nak kata..

Dari segi pakaian..mhmm..macam-macam gaya ada... tidak salah mengikut trend..tapi ikutlah trend yang berlandaskan Islam, dari segi tudungnya, labuhnya sampai takat mana..saiz baju longgar macam mana... lelaki pun macam itu juga..tak ada salahnya main bola pakai seluar panjang...kalau kita betul hendak menang..ikut cara untuk menang dengan Islam..setiap kemenangan datang dari Allah..bukan semata-mata dari kita hamba yang hina... Wahuallam...ingatan untuk diri sendiri dan sahabat-sahabat...:)

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komentar anda.