Saturday, January 22, 2011

Tanpa Tajuk.

Sudah sekian lama tidak kemaskini blog Muhammad Al-Fateh.. Kali ini insya-Allah akan teruskan konsistensi dan istiqamah dalam saling nasihat dan mengingati sesame manusia.

Firman Allah: Demi masa. Sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh dan nasihat menasihati supaya menaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. (Surah Al-Asr ayat 1-3)

Dalam situasi kini, insan kerdil telah kembali seperti kehidupan seperti mana di zaman Universiti dahulu. Jika diizinkan, ingin sahaja kembali ke masa itu. Kehidupan dulu pergi s berjalan kaki pun boleh, tapi kini kena naik kenderaan (roda dua tanpa motor), itupun kadang2. Ujian-ujian, kalau tak kuat memang tak pergi langsung. Ya Allah tolong kuatkan aku untuk istiqamah dijalan-Mu. Tapi aku bersyukur pada-Mu ya Allah, tanpa ujian itu, mungkin aku kadangkala mengingati-Mu.

Tetapi kehidupan manusia itu tidak selalunya indah, maka sudah pastinya langit Ilahi tak selalu cerah dan malam kadangkala suram tanpa bintang. Wah… bermadah tak ingat…J. Adaptasi dari lagu je ni..

Untuk sahabat2 yang masih dalam perjuangan di Universiti, ingatlah perjuangan tidak hanya akan selesai disitu. Perjuangan mu selepas ini akan lebih dahsyat, lebih dahsyat daripada apa kamu fikirkan iaitu perjuangan menghadapi diri mu sendiri (nafsu). Tetapkan dan set kan dalam fikiranmu, manusia itu tidak akan lepas dan tidak akan boleh lari dari perjuangan (cuba kamu fikirkan perjuangan apa lagi?) selagi mana Malaikat Izrail tidak mencabut roh mu dari dalam dirimu..

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan komentar anda.